tisdag 22 december 2009

Transfantastic Christmas

I dessa juletider börjar det bli dags för listor över det bästa respektive sämsta i olika kategorier. Det kan handla om musik, glögg, julskinka och gas-dämpande mediciner.

Så jag ska inte vara sämre, men kommer dock inte ta upp varken mediciner mot magvärk eller julskinkan på bordet. Däremot vill jag lista de fem topprankade Transformers leksakerna 2009.

Kom nu ihåg att detta är min lista, dvs. detta är vad jag tycker.
Jag gör med andra ord inte några försök att låta allvetande eller kör med "detta bör ni ha annars är ni kass!" -attityd.

Mina favoriter är som följer:

Scout Class Dirt Boss

Denna scout class figur är fantastisk!
Jag har skrivit tidigare om honom och hyllat honom som den förlorade sonen som kom för att frälsa oss...eller något åt det hållet i alla fall.
Jag nöjer mig med att skriva detta, ni får läsa i mitt tidigare blogg inlägg "Den utstötta" om ni vill veta mer om mina tankar kring Dirt Boss.

Voyager Class Long Haul

Min förkärlek till constructions/Devastator visas här genom att förklara denna leksak den bästa Voyager figur år 2009.
Sanslöst snygg och detaljerad lyder omdömet om denna Long Haul.

Borta är panikångesten och de sömnlösa nätterna den illa designade Supreme Class Devastator orsakade. Fordonen gick ju inte ens att transformera.

Long Haul vägde upp allt detta och visade oss att vi kunde tippa flaket på honom och visade dessutom "fungerande" hydraulik. Bra jobbat Hasbro!

Deluxe Class Rampage

Mer lastbilar, grävskopor och schaktmaskiner åt oss alla!
Rampage blev också en väldetaljerad maskin att vara stolt över när man placerar honom längst fram i bokhyllan. Han var i och för sig gul medan han var röd i filmen.

Men vi ska inte misströsta den röda varianten är på väg och kommer under första kvartalet 2010 enligt uppgift.

Human Alliance bumblebee with Sam Witwicky

Bumblebee finns säkerligen i fler utgåvor än vi orkar räkna till men ändå kan man överraskas och hänföras av denna Human Alliance Bumblebee. Så detaljerad och fantastisk ska alla figurer vara. Punkt slut.
Det har släppts fyra stycken Human Alliance paket hittills, jag har tre av dessa och måste säga att jag är supernöjd med dessa där Bumblebee hittills leder ligan.
Har ni inte den så rekommenderar jag stark att införskaffa en julklapp till er själva i form av en gul, helt underbar Camaro och tillika robot.

SDCC 2009 Exclusive Soundwave
Soundwave kom tillbaks under 2009 i gammal skrud.
Först lanserar Hasbro honom med en kassettlucka med plats för två kassetter i och med detta blir han så pass mycket större att han ser förfärlig ut. Senare under året bestämmer sig då Hasbro att lagom till San Diego Comic Con lansera en exklusiv men framför allt sann G1 Soundwave.

Borta är dubbelluckan och han ser precis ut som han gjorde när det begav sig på åttiotalet. Som om inte detta var nog kom hela fyra kasettrobotar med honom tillsammans med fyra Kassettfodral för att förvara Ratbat, Laserbeak, Ravage och Buzzsaw.
Mer sådana re-issues Hasbro.
Bravo!

Detta var alltså min fem favoriter från 2009. Många fler fantastiska Transformers släpptes detta år naturligtvis. En som säkerligen kan platsa här är ROTF Buster Prime som nyligen släpptes i Japan. Mitt exemplar är på väg och befinner sig säkerligen någonstans över Atlanten just nu, men eftersom jag inte har honom än så kan jag ju inte uttala mig. Andra som också är på väg mot mig är Voyager Class Bludgeon och Recon Ironhide tillsammans med Human Alliance Barricade with Frenzy.

Så 2010 blir säkerligen ett bra år och jag ska lägga upp recensioner så snart jag kan på min Youtube-kanal.
Både nya och gamla Transformers kommer att avhandlas i vanlig ordning.

Nu önskar jag er en riktigt God Jul mina vänner.

















Här lyckades jag få dem att ställa upp på ett gruppfoto till sist trots dispyter om vem som skulle stå främst och vem som var bäst under 2009.



















Soundwave tillsammans med sina fyra vänner poserar i sin originalkartong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar