torsdag 3 december 2009

En ny robot har flyttat in

När barnen har växt upp och tröttnat på sina leksaker så står föräldrarna där med en massa plast som de inte vet var de ska göra av. Då blir det att sälja dessa, en gång dyra leksaker, till vrakpriser på Internet.
En av dessa leksaker fick jag igår, ett monster till Transformer och min första robot från Armada.
Super Optimus Prime!

Det är verkligen en gigant denna Super Optimus Prime, han är utrustad med elektronik som gör att släpet kan omvandlas till en bas för Mini-cons och dessutom i ett svep kan denna bas förvandlas till en jätterobot, lastbilen fungerar som en fjärrkontroll för transformeringen av släpet, där av namnet Super Optimus Prime. Wow!

Min Optimus hade batterier sittande i sig från ca: 2003 vilket innebar att det fanns kristalliserad batterisyra i hela utrymmet under släpet.
Även lastbilen hade tre stycken knappcellsbatterier som var uttjänta men dessa hade inte skadat honom på något sätt som tur är.

Efter rengörning av släpet kunde jag konstatera att han fortfarande fungerade rent elektriskt, sedan är det andra problem med kuggar i plast som behöver ses över. Ett projekt inför julen.

I övrigt saknade släpet en plattform som ska vara synlig när man transformerat det till en bas, det stora vapnet till Optimus i Superläge, Mini-con Sparkplug, grillen och en av de genomskinliga skorstenarna till lastbilen saknades också.

Men efter omständigheterna och med tanke på att jag inte betalt mycket för honom så får jag säga att jag är stolt att ha honom i min samling och ska ta väl hand om honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar