söndag 6 december 2009

Glöm dem aldrig...

Jag har precis färdigställt en recension på Encore Mini-Bots som jag har nämnt tidigare i min blogg.
I samband med denna recension plockade jag fram några andra favoriter från generation 1.
Det blev en återblick på min absoluta favorit robot, Rodimus Prime.

Rodimus Prime ser mycket ut för världen i sin robotform men som bil är han helt fantastisk.
Han är lite Hot Rod naturligtvis, lite Mystery van, inte så mycket framtid men ack så snygg i sin sjuttiotals skrud.

Jag har alltid haft en förkärlek för de värmare färgtonerna, framförallt orange så han kan aldrig bli fel i mina ögon.

Sedan jag såg honom första gången i Transformers the Movie från 1986, där han först är Hot Rod för att sedan bli den mäktige Rodimus Prime, så har han varit en ständig favorit både som karaktär i serien och som leksak.

Scenen i Transformers the Movie när Hot Rod blir Rodimus Prime efter att hamnat inuti den gigantiska Unicron är för övrigt min favoritscen från filmen. Oj oj oj, nackhåren reser sig fortfarande när jag återser denna scen.

Som leksak blev Rodimus Prime något att längta efter och när väl den dagen kom, när jag höll honom i mina händer, så blev besvikelsen över hans stela robotform endast en parentes för hans bilform vägde upp allt som hade med robotformen att göra.

Ja, ni har nog förstått min fascination över denna Rodimus Prime så jag ska sluta pladdra nu.

Men jag vill fråga er, om det är så att någon läser min blogg, om ni har någon favorit leksak från G1? I så fall kommentera gärna och låter hänföras mina vänner.



Här poserar några av mina G1 favoriter: Rodimus Prime, Bumblebee och leksaken som jag aldrig fick tag i, Sunstreaker. Här är han representerad av Universe 2.0-utgåvan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar