fredag 22 januari 2010

Rumble in the jungle

Så har jag gått igenom mina nyligen inköpta Transformers och kan bara säga att jag är supernöjd.
Jag har också recenserat två av dem på min Youtube-kanal, Human Alliance Barricade och voyager class Recon Ironhide.
Men en sak slog mig så här i efterhand och det är den nya logotypen som finns på kartongen till Ironhide och Bludgeon. Jag talar om N.E.S.T. Global Alliance, jag förstår om man inkluderar denna symbol på de Transformers som är autobots.
Men på en kartong innehållande en decepticon?

Jag köper hela konceptet med en ny "serie" leksaker. Det är ett nytt grepp för Hasbro så att de kan sälja mer leksaker utan att lägga allt för mycket pengar på nya gjutformar etc.
De är ett företag som försöker överleva och deras främsta mål är att tjäna pengar, precis som alla andra företag. Inget fel i det. Jag älskar deras Transformers produkter och jag är säker på att de gör sitt yttersta för att tillfredställa oss köpare.

Men nu handlade det om deras nya koncept, jag tappade tråden där för en stund.

Ironhide kallades på konceptstadiet "jungle attack Ironhide och på baksidan av kartongen till Bludgeon kan vi utläsa att han är en "jungle tank".

Men, och det blir en hel del men i detta inlägg, varför inte skapa något liknande till de onda decepticons? Något i stil med E.V.I.L. Underground Alliance.
Kanske något att fundera på. Hasbro?
Jag är långt ifrån den första att ha dessa funderingar och frågeställningar.

Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar