torsdag 5 november 2009

Nästan som julafton...

Idag fick jag några trevliga Transformers med posten.
Det var med andra ord en bra dag, lite som julafton faktiskt.
Till att börja med så har jag nu införskaffat mina första Micromasters.
Mest för att jag var nyfiken på hur dessa såg ut i verkligheten. Ren kuriosa alltså och det faktum att de var oförskämt billiga.
Från vänster till höger: Storm Cloud, Tailwind, Airwave, Growl, Tailspin, Free Wheeler och Swindler.

















Tillsammans med dessa kom också Cybertron Scout Class Hardtop.
Jag har inte så många Transformers från Cybertron-serien men de jag kommit över tidigare gillar jag och ser fram mot fler i denna serie till min samling.






































Till sist men absolut inte minst är Transformers Pretenders Cloudburst.
Denna också en riktigt bra affär. Jag har inte tittat åt Pretenders tidigare eftersom jag aldrig riktigt gillat designen på dessa Pretenders men denna var så pass billig och MISB.
Något skadad i ena kanten men inget märkvärdigt.
Sedan är det ju inte varje dag man springer på en G1-figur oöppnad.

Känslan av att så småningom få öppna denna kartong är ren och skär nostalgi.
Jag förstår de som anser och förstår värdet av att inte öppna en MISB figur men samtidigt inte. För mig är hela grejen med en leksak, tex. Transformersfigurer, att kunna öppna boxen ta ut leksaken och känna på den och känna, även om det låter högtravande, historiens vingslag...

Det skulle i så fall vara om jag hade två exemplar, då hade jag naturligvis låtit den ena vara. Men fram till dess så vill jag gärna öppna boxen, vilken jag naturligvis sparar, och bara njuter av upplevelsen och minns...hur hjärtskärande det än må vara för en del där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar