fredag 16 oktober 2009

Leksaker och mat

Ja, då lämnar vi definitivt värmen bakom oss och en sommar då vi kunde beskåda den andra Transformers filmen av Michael Bay, Revenge of the Fallen.
Med en ny film kommer det redan en bra tid innan premiären leksaker och andra ting som används för att pusha filmen.

Hamburgerkedjor är aldrig sena att teckna avtal med filmbolagen och den gågna sommaren var inget undantag. Burger King sålde barnmenyer innehållande en leksak med anknytning till revenge of the fallen.
Naturligtvis plockade jag upp ett par av dessa som den fullfjädrade transformersnörd jag är.

Ett tag hade jag en tanke om att göra en recension på youtube för dessa leksaker men eftersom de inte gör så mycket i form av transformering eller dylikt så lägger jag ut bilder på de leksaker jag köpte från hamburgerkedjan.

Först ut Arcee. Denna kvinnliga transformer placeras inuti det lila garaget och kan skjutas ut genom att man trycker på en knapp på baksidan av garaget.
För att vara en leksak som följer med en meny på en snabbmatsrestaurang är den rikt detaljerad med en snygg autobotsymbol på garaget och en hyfsat detaljerad motorcykel.










Sedan har vi Soundwave i satellitform. Denna leksak fungerar som ett periskop och har solpaneler i blått med decepticonsymboler. Dessa paneler går att vinkla men mycket mer går inte att göra. Än en gång hyfsat detaljerad leksak.




















Sist ut är the Fallen. Från början en decepticon symbol som man kan fälla upp och vips!

The Fallen! Han kan röra på ärmarna och...ja, det är allt. Det enda vettiga användningsområde för denna leksak är att placera den i hyllan eller på skrivbordet och njuta av en snygg decepticonsymbol. Figuren går bort helt.
Det såldes även andra leksaker som jag aldrig blev klar att köpa på Burger King. Det var Change-up Bumblebee, Ravage reveal, Devastator, Megatron och Optimus Prime (Ultimate Prime). Skulle vara kul att ha dessa också men det är inget jag gråter mig till sömns över.

Nu ser jag fram mot ett nytt år och nya leksaker från Hasbro och sedan ännu längre fram, under sommaren 2011, har vi premiär på den tredje Transformersfilmen från Michael Bay.
Detta betyder nya leksaker både i leksakshandel och på hamburgerkedjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar