fredag 30 oktober 2009

Solsken...

Ibland dyker saker upp på de mest oväntade ställen och tidpunkter.
Jag var i en lokal leksaksbutik för att inhandla födelsedagspresent till min systerdotter när jag får syn på en liten hylla med Transformersleksaker.
Där var de vanligaste ROTF-figurerna, Deluxe, Scout Class, Voyager, men mitt ibland dessa leksaker hängde han, ensam och en sann ljuspunkt bland de gråa och urtvättade vännerna, Universe Classic Sunstreaker (Deluxe).

Denna Universe Sunstreaker har jag tänkt att köpa under en längre tid men tyckt att det blivit för dyrt att beställa från USA. Här hemma har jag aldrig hittat honom konstigt nog. Men nu hängde han där som sista man ut från en linje leksaker som en gång var...

Min jakt på honom i sin originalform från åttiotalet har visat sig vara en dyr historia, som säker de flesta känner till, så det har aldrig införskaffats någon G1 Sunstreaker till min samling.

Men nu har jag den uppdaterade versionen från 2000-talet och är mer än nöjd.
Han är inte uppackad än men kommer att bli det i helgen och så småningom gör jag säkerligen en recension på honom.

Ville bara dela med mig glädjen.

1 kommentar:

  1. Du kan ju pröva att beställa från usa fast använda ett annat företag emellan så kanske frakten blir billigare :)

    Jag använder alltid gratisservicen från viadress.com när jag handlar från USA eftersom att de ger dig en gratis virtuell adress i USA, så du kan handla från alla USAs försäljare och även USAs eBay, sedan kan Viadress vidarebefodra dina paket hem till dig.

    Man kan registrera sig gratis på http://viadress.com , man får ett email med sin amerikanska adress direkt. Du kan även låta viadress köpa dina produkter åt dig utan någon provisionsavgift om försäljaren inte tar internationella kreditkort. Det är verkligen användbart! Spana in det: http://www.viadress.com

    SvaraRadera