onsdag 10 november 2010

Det absurda är det viktigaste begreppet och den första sanningen.


-Nä men, så kan du inte göra!

-Vadå?

-Det är ju en riktigt hemsk, kanske en av de sämsta enheter som någonsin producerats.
Dessutom var din bakgrundsfakta felaktig... enligt den virvlande originalstoryn härstammar dessa enheter från den norra hemisfären där deras bas låg.
Som för övrigt var en pepparkaksdeg.

-Men jag gillar enheten de producerat och tycker den är riktigt bra gjord.
Kanske inte riktigt lik originalet men mycket underhållande, vilket jag tycker är viktigare än bakgrundsstoryn.

-Du! Det har inte gjorts några bra enheter sedan 1982, första vågen.
Och förresten har du fel!
Ska man nödvändigtvis köpa några nyproducerade enheter så måste de i alla fall varit med i någon av de hemska, motbjudande och gräsliga filmerna de producerat de senaste åren. 
Någon påhittad enhet är inte att tänka på.Vad tänker de på när de släpper sådana enheter?

-Men det har ju producerats suveränt bra enheter under året som gått.

-Bra? Suveräna?
Jag köper en del nyproducerade enheter men jag hatar dem innerligt och låser in dem i garderoben för att slippa se dem.


-Jaha? Jag tycker i alla fall att en av de bästa enheter som någonsin producerats är Pernik från den senaste filmen.

-Du! Den nya filmen kommer ta död på allt som har med enheterna att göra.


-Men varför köper du enheter om det är så hemska?

Han vägrar svara och rullar istället in sig en pepparkaksdeg och likt ett mantra upprepar han frasen; "Gingerbread time"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar