lördag 19 februari 2011

Polis, polis, potatismos!

Det finns inger värre än återanvändning.
Nu talar jag naturligtvis inte om att återvinna PET-flaskor eller liknande miljöåtgärder.
Jag talar istället om så kallade "molds" eller på svenska; formar som man gjuter tex. Transformers leksaker i.

Nej det är nödvändigtvis inte av ondo, det kan tvärtom vara en bra sak, man förbättrar något som redan är gjort genom att måla figuren/fordonet i andra färger och på det sättet ge den en annan karaktär eller förbättra.
När man däremot målar samma mold/form i exakt likadana färger och ger denna figur/fordon samma namn bör det fördömas, bannlysas,
Brännas på bål!
Förmodligen tycker en del att jag är för hård i min bedömning, men jag säger bränn skiten.

Jag vet, vi har sett detta tidigare när det gäller Transformers leksaker men nu börjar det bli tröttsamt.

Den tredje Michael Bay-filmen om Transformers har premiär i sommar och nu börjar snart leksakerna släppas som ska ackompanjera filmen och få barn och vuxna intresserade av fenomenet; robotar från Cybertron skyddar jorden och blir allmänt kända som Transformers.

De har läckt ut bilder av både prototyper och färdiga leksaker i vanlig ordning och en av de färdiga leksakerna det finns bilder på är deluxe class Barricade.
Denna leksak (deluxe class) har givits ut tidigare både 2007 i samband med första Bay-filmen och senare under 2009 i samband med den andra filmen; Revenge of the Fallen.
En annorlunda variant släpptes mellan dessa två filmer; Recon Barricade, och hade radikalt andra färger vilket i mina ögon berättigar det släppet.

Nu har man beslutat att ge ut denna polisbil; Barricade, på nytt inför den kommande tredje filmen och det enda man tycks ha gjort är att måla den bakre spoilern i vitt istället för det traditionella svart.

Jag vet, man måste kanske berättiga sin frustration och missnöje genom att verkligen gå in på detaljer och styrka sina påstående, men jag orkar inte.
Sunt förnuft säger mig att bara släppa det men jag kan inte.

Så var det sagt.


















Från vänster Human Alliance Barricade (2010), Deluxe Class Barricade (2009), Deluxe Class Barricade (2011) ett jättevapen tillhörande den sistnämnde.
(Bilden tagen av 4chan och hämtad från seibertron.com)

1 kommentar:

  1. Hallå där undrar var du fick tag på human alliance figurerna, meddela mig direkt du ser detta, tack med vänliga hälsningar Robin... Turbo_rabbin@hot.......

    SvaraRadera